Czego obcokrajowcy oczekują od szkół języka polskiego?

Osoby, które z różnych względów przyjechały do Polski na dłuższy pobyt, często interesuje dobra szkoła języka polskiego dla obcokrajowców. Korzystając z czasu spędzanego w naszym kraju chcą poznać chociażby podstawy języka polskiego, by łatwiej im było poruszać się po kraju i brać udział w życiu towarzyskim. Szkoły językowe mają podobne oferty: to kursy na różnych poziomach znajomości języka. Jednak jest jeszcze kilka rzeczy, na które zwracają uwagę potencjalni słuchacze, gdy wybierają szkołę językową dla siebie.

 

pani wychyla się

 

Lokalizacja

Dla słuchaczy bardzo ważna jest lokalizacja szkoły. Najlepiej, jeśli znajduje się ona w centrum miasta, w którym mieszkają. Taka lokalizacja zawsze gwarantuje dobry dojazd do i ze szkoły, a także znalezienie dogodnego miejsca na spotkanie ze znajomymi lub zrobienie zakupów.

 

Obsługa

Poziom obsługi klienta w Polsce niejednokrotnie pozostawia jeszcze wiele do życzenia. Dlatego obcokrajowcy oceniają daną szkołę już po pierwszym kontakcie z sekretariatem. Oczekują, że obsługa szkoły pomoże im w załatwieniu wszystkich formalności w szkole, a nawet wytłumaczy kwestie związane z załatwianiem różnych spraw w Polsce, zupełnie niezwiązanych z nauką języka.

 

Spotkania i wycieczki

Kursanci chcą mieć żywy kontakt z językiem, którego się uczą. Dlatego też często oczekują od lektorów, że ci zabiorą ich na krótkie wyjście „na miasto”, gdzie będą mogli przetestować swoje nowo zdobyte umiejętności językowe. Wspólne wyjścia to także okazja do zawierania nowych przyjaźni, których tak brakuje obcokrajowcom za granicą własnego kraju.

 

Tematyka zajęć

Osoby z zagranicy nie chcą uczyć się tylko materiału, który jest przewidziany dla nich w bezdusznie napisanych podręcznikach. Chcą również dowiadywać się jak najwięcej o kraju, w którym właśnie zamieszkali: o jego kulturze, tradycjach i zwyczajach. Oczekują również, że lektor będzie uczył kursantów nie tylko „poprawnego” języka, ale również języka potocznego i slangu. Wielu z nich oczekuje również, że lektor będzie podsuwał im nowe słówka związane z ich pracą czy zainteresowaniami.